perjantai 28. toukokuuta 2010

Otursdag?

Igår var det varken den 13:e eller en fredag, men endå var dagen inte lika lyckad för alla. På eftermiddagen blev en 10-årig flicka överkörd mitt framför skolan. Bilisten hade haft en två gånger så hög hastighet än vad som är tillåtet på den lilla vägen, och den stackars flickan hade inte varit alltför uppmärksam. Jag kan upplysa er om att det inte såg vidare inbjudande ut när hon låg där mitt på vägen täckt med blod och skakade samtidigt som ambulanspersonal, poliser, brandkår och lärare försökte lugna henne. Själv började jag tvivla lite på mina möjligheter att bli läkare - allt blod fick mej att bli lite yr i huvudet.

När jag kommit hem och satt mej ner framför datorn är det första jag hör att någon har lämnat under en traktor vid Lottas och dött. Varför händer allt på en och samma gång?

Idag slutar jag klockan 12 och om solen kommer fram lite mer far vi till Thomas och simmar eftersom han har en swimming pool på bakgården. Nice.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti